Dlaczego warto uprawiać Nordic Walikng

Opublikowano: czwartek, 26, styczeń 2017 12:49
Adam Kultys
1. Nordic Walking zajmuje wysokie miejsce wśród ćwiczeń sercowo -naczyniowych. Poprawia wytrzymałość, elastyczność ciała i ogólną kondycję. Najlepsze jest to, że możesz zmienić się, nie czując się całkowicie wyczerpanym!
 
2. Uprawiając Nordic Walking używasz 90% mięśni swojego ciała! W porównaniu z „normalnym” chodzeniem, używasz tylko 70%. To dlatego, że Nordic Walking ma najpełniejszy zakres ruchów! Jako trening aerobowy jest szczególnie korzystny, jeśli chcesz ćwiczyć nogi, biodra, uda, ramiona i pośladki – obszary ciała, z którymi mają problemy głównie kobiety. Ruch ramion pozwala również ujędrnić obwisłą skórę.
 
3. W ciągu zaledwie 12 tygodni, Nordic Walking może skutecznie obniżyć wskaźnik BMI (Body Mass Index)! Stawiając dłuższe kroki, spalamy do 46% więcej kalorii niż podczas „normalnego” chodzenia. Z Nordic Walking możesz spalić do 460 kcal na godzinę – o wiele więcej niż na zwykłym spacerze, kiedy zwykle spala się około 280 kcal na godzinę.
 
 
 
 
4. Nordic Walking kładzie mniejszy nacisk na stawy niż bieganie! To jest jeden z powodów, dla którego jest popularny jako sport dla osób pragnących:
  • Schudnąć;
  • odzyskać formę po urazach lub przebytych chorobach serca;
  • zapobiegać starzeniu się i prowadzić zdrowy styl życia.
5. Podczas chodzenia tętno i oddech są na poziomie, który jest najlepszy dla układu krążenia – nawet jeśli idziesz w wolniejszym tempie.
 
6. Najlepsze wyniki można uzyskać ćwicząc 3 godziny w tygodniu! Nordic Walking jest szczególnie korzystny dla ludzi dojrzałych, którzy chcą poprawić swoją kondycję i zdrowie, a także każdego, kto ma nadwagę i chce wrócić do formy lub spróbować uprawiać nowy sport.
 
Lilianna Miś instruktor - trener NW z licencją PZLA Szkolę przyszłych instruktorów Nordic Walking oraz prowadzę zajęcia indywidualne. Krzysztof Miś - instruktor, sędzia NW Wspólnie prowadzimy zajęcia w ramach projektu PSNW współfinansowanego przez MSiT w całej Polsce, ucząc poprawnej techniki.
Kategoria: